Eén inlog voor alle bibliotheekdiensten

Gepubliceerd op: 25 juli 2024 09:17

Alle openbare bibliotheken werken vanaf nu samen met één inlogsysteem. Waarom is dat goed nieuws? Omdat jij vanaf nu inlogt bij KopGroep Bibliotheken én de Online Bibliotheek. Je hoeft dus niet meer opnieuw in te loggen als je een e-book of luisterboek wilt lenen. Ook het lenen bij een andere openbare bibliotheek wordt makkelijker. Handig toch? Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op, wij helpen je dan verder.

Klopt jouw e-mailadres nog?

Ben je lid? Dan ontvang je deze maand een persoonlijk bericht met meer informatie. Daarom is het belangrijk dat het (juiste) e-mailadres bekend is bij ons. Je kunt je gegevens controleren, en eventueel direct aanpassen door in te loggen op de website of via de app.

Heb je hulp nodig bij het nieuwe inloggen?

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over het nieuwe inloggen. Daarom hebben wij hieronder een aantal veelgestelde vragen op een rijtje gezet. Kom je er niet uit kom dan langs bij jouw bibliotheek.

Hoe log ik in?

Inloggen doe je via Mijn bibliotheek rechtsbovenin op onze website. Daar kun je zien:
- welk abonnement je hebt
- wanneer je abonnement afloopt
- hoeveel materialen je thuis hebt
- wanneer je de materialen moet inleveren
- of er een boete op je pas staat
- welke reserveringen je gemaakt hebt
- je verlanglijstje
- je leenhistorie

Inloggen doe je met je lenersnummer (dat begint met 22 of 62) je gebruikersnaam, daarna vul je je je wachtwoord in.

Hoe vraag ik een nieuw wachtwoord aan?

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen zorgen, dat kan iedereen gebeuren! Vul je pasnummer of gebruikersnaam in en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Je krijgt dan een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Wat moet ik doen als ik geen e-mail heb ontvangen over het nieuwe inloggen?

Wanneer je van ons een e-mail verwacht, maar niet ontvangt, neem dan eerst een kijkje bij jouw spam-berichten. Om mogelijke typefouten uit te sluiten, kan je het wachtwoord of de gebruikersnaam eventueel nogmaals opvragen.

Als dat ook niet helpt, neem dan contact met ons op of kom langs in een van onze vestigingen.

Hoe kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Je kunt jouw inloggegevens makkelijk zelf veranderen bij "Mijn menu" op onze website.